Tweedehands kleding steeds populairder
Tweedehands kleding de markt groeit. In 2017 waren er nog een half miljoen kledingstukken verkocht via het platform United Wardrobe. Dit aantal was in augustus 2018 al behaald. United Wardrobe verwacht dat het nog veel populairder gaat worden. De drukste periode van het jaar moet er nog aankomen. Dit is de periode rond de feestdagen. Daardoor verwachten ze een groei te maken van 250% vergeleken met vorig jaar. Het is namelijk erg populair onder de studenten in Nederland. De studenten hebben weinig geld te besteden, omdat de studies steeds duurder worden en de studiefinanciering is afgeschaft.
Hip op social
De groei heeft niet alleen een praktische achtergrond. Via social-media kan je tegenwoordig heel snel dingen verspreiden. De huidige generatie op social-media draagt steeds vaker tweedehands kleding. Eén van de oprichters van United Wardrobe geeft aan dat ze het verkoop van tweede hands kleding vooral veilig, hip en gemakkelijk maken. Het mag niet kapot zijn. Het moet kwaliteit bevatten. Door het gebruik van influencers op social-media ging het echt lopen. BN’ers zoals Monica Geuze met 505.000 volgers op YouTube hebben een gigantisch bereik. Mede door haar is de markt van tweedehands kleding gegroeid. Iedereen wilt dat toch, de kleding dragen van je idool?
Goedkoper
Door het aanschaffen van tweedehands kleding bespaar je een hoop kosten. Een Nikte tag hoodie kost €90,- nieuw in de winkel. Op het platform kost een vergelijkbaar variant €35,-. De vrouwelijke studenten besteden gemiddeld 20 minuten per dag op het platform. Ze willen graag weer een koopje vinden. Blijkt dat bij aankoop van het product de kwaliteit niet goed is. Dan is het mogelijk om het product terug te sturen. Het bedrag wordt dan terug gestuurd op je rekening.
De app heeft in Europa 2,5 miljoen gebruikers. Het is een internationaal platform waar particulieren de aan en verkoop doen van tweedehands kleding. Het bedrijf is gevestigd in Utrecht.
Dit bericht komt van ANP pers support
Geen reacties