Algemene bespaartips | Wonen |

Creatieve tips om geld te besparen op promotiemateriaal voor een evenement

Een evenement of festival organiseren is natuurlijk mooi om te doen. Het is heerlijk om met een team te werken naar een datum om dan een geweldig evenement te houden. Het is vaak ook wel stressen. Zeker als het om geld gaat. Er is vaak een minimaal budget waarmee zeer veel gedaan moet worden. Het is goed om daar rekening mee te houden bij het begin. We delen graag enkele creatieve tips om geld te besparen op het promotiemateriaal voor een evenement. Promotiemateriaal is van belang om veel mensen te laten komen. Het is een onderdeel van de marketing voor het evenement.

Trends voor het budget

Voordat we onze tips gaan delen willen we laten zien hoe de meeste evenementen hun geld besteden. Het is dan direct duidelijk waarom wij tips delen om geld te besparen voor het promotiemateriaal. Een recent onderzoek heeft namelijk laten zien dat meer dan de helft van het budget aan marketing en promotie wordt uitgegeven. Vervolgens is het eten en de catering een belangrijke kostenpost. Ook het entertainment mag niet vergeten worden en de locatie. Duidelijk is echter dat marketing essentieel is voor ieder evenement. Hoe zijn hier besparingen mogelijk?

Zelf de folders ontwerpen

Een van de manieren om geld te besparen op het promotiemateriaal is door ze zelf te ontwerpen. Er zijn volop mogelijkheden om dit te doen. Vaak zit er wel iemand in het team die dit kan doen of iemand kent. Vraag anders een student of startende ondernemer om zijn portfolio uit te breiden door gratis de folders te ontwerpen. Natuurlijk moeten ze wel drukklaar zijn. De meest drukwerk bedrijven die folders maken helpen hierbij. Vervolgens hoeven alleen de drukwerkkosten voldaan te worden en niet de ontwerpkosten. Soms zijn deze kosten nog hoger dan de flyers zelf. Een mooie besparing dus!

Een sponsor zoeken

Natuurlijk is het ook goed om een sponsor te zoeken welke op de flyers en al het promotiemateriaal kan komen. Het is mogelijk om zo meer drukwerk te laten maken en meer mensen te bereiken. Ze delen mee in de marketing. Ze kunnen zichzelf verbinden aan het evenement en daardoor hun doelgroep bereiken. Een sponsor kan daarnaast ook kennis en een netwerk inbrengen. Het is goed om hier ook over na te denken. Het is een eenvoudige manier om een budget te krijgen voor het laten drukken van het promotiemateriaal.

Uniek promotiemateriaal met een hoger rendement

Doe eens wat anders! Het is belangrijk om op te vallen met het promotiemateriaal. Het is mogelijk om de standaard flyers en brochures te maken. Wanneer je echter het drukwerk op laat vallen zal het rendement een stuk hoger zijn. Het is belangrijk om aandacht te trekken en om met die aandacht een zaadje in het hoofd van de mogelijke bezoeker te planten. Het is mogelijk door de flyers een bijzondere vorm te geven of juist heel groot te maken. Ook een set van kleinere folders kan werken. De kleinere folders kunnen afgestemd worden op een doelgroep. De connectie is dan sneller gemaakt. Het rendement is vervolgens hoger op het drukwerk. Hoewel er geen directe besparing zal zijn is de opbrengst wel hoger. Het is uiteindelijk belangrijker om een vol evenement te krijgen dan om zo weinig mogelijk geld uit te geven aan het promotiemateriaal. Het blijft een belangrijke investering voor ieder evenement!

Ook interessant

Geen reacties

    Laat een bericht achter

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Sorry, er zijn geen resultaten gevonden Probeer het overnieuw met een ander woord.