Algemene bespaartips | blog

Heb je een horecaonderneming? Zo bespaar je veel geld!

Heb je een horecaonderneming opgericht? Dan komen er ontzettend veel kosten bij kijken. Het interieur, de inkoop en niet te vergeten, de belangrijkste kostenpost: het personeel. Waar het kan is het dus slim om geld te besparen. Hoe doe je dat? In dit korte artikel lees je hoe!

Bierglazen bedrukken

Een slimme manier is om bierglazen te bedrukken. Hierdoor geef je je glazen het uiterlijk van het bedrijf mee. Maar nog belangrijker: hierdoor weet het bedrijf tot hoever ze het glas moeten inschenken. In het begin denk je dat je daarmee niet veel drank bespaart, maar niets is minder waar. Over een heel jaar bespaart deze maatregel liters!

Zo vind je nieuw personeel

Vraag aan je collega’s of zij nog extra mensen weten te vinden. Dit scheelt dure vacatures plaatsen op Indeed. Verder is het verstandig om verschillende scholen in te schakelen. Zo kan je een poster in de hal ophangen en de decaan contacten wat de mogelijkheden zijn. Heb je uiteindelijk veel kandidaten weten te werven? Vraag dan of je hun gegevens mag bewaren. Zo kan je ze eventueel later benaderen als je opnieuw op zoek bent naar personeel!

Goed inkoop en geen duurkoop

Investeer in technologie. Op de korte termijn is dit wel een kostenpost, maar op de langere termijn profiteer je van schaalvoordelen. Zo gaat de snelheid niet ten koste van de kwaliteit.

Voor het inkopen van eten en drinken is het slim om een relatie op te bouwen met de leverancier. Na een verloop van tijd kan je met degene een prijsafspraak maken. Over een geheel jaar scheelt dit een heleboel geld. Laatste tip: Kies voor lokale producten. Doordat er minder tussenpersonen zijn betaal je vaak ook minder. Tegenwoordig waarderen consumenten steeds meer lokale producten. Bovendien is de kwaliteit beter. Een voordeel voor iedereen!

Ook interessant

Geen reacties

    Laat een bericht achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Sorry, er zijn geen resultaten gevonden Probeer het overnieuw met een ander woord.